HORMOZAN
Logo-Light

نکات و مراقبت های بهداشتی در استخرهای بانوان

نکات و مراقبت های بهداشتی در استخرهای بانوان

رعایت نکات و مراقبت‌های بهداشتی در استخر برای بانوان بسیار مهم است

قطعاً یکی از بهترین تفریحات در فصل‌ تابستان، رفتن به استخر و شناکردن است. شناگران حرفه‌ای و مردم عادی برای امور مختلفی مانند آب‌درمانی، تفریح، رهایی از استرس و… به استخر می‌روند؛ اما برای این که تجربه رفتن به استخر لذت‌بخش باشد باید نکات و مراقبت های بهداشتی در استخرهای بانوان را رعایت کنید. به همین بهانه در این مطلب به معرفی نکات و مراقبت‌های بهداشتی در استخر بانوان می‌پردازیم.

نکات و مراقبت های بهداشتی در استخرهای بانوان

قبل از ورود به استخر چه مراقبت‌های بهداشتی باید انجام دهیم؟

خانم‌ها به طور ذاتی نسبت به آقایان از حساسیت بیشتری برخوردار هستند؛ استخرهای عمومی مکان‌هایی هستند که افراد از آب آن‌ها به‌صورت مشترک استفاده می‌کنند و همین مسئله ممکن است باعث انتقال بیماری‌های مختلفی مانند تبخال و زردی چشم شود. برای جلوگیری از ابتلا به چنین بیماری‌هایی باید نکات بهداشتی در استخرهای بانوان را رعایت کنید. در ادامه این مراقبت‌های بهداشتی را به شما معرفی می‌کنیم.

شستن پاها در حوضچه کلر

پاها مدت‌زمان طولانی درون کفش قرار می‌گیرند و عرق می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که پا یکی از آلوده‌ترین اعضای بدن افراد باشد. پیش از ورود به استخر حتماً پاهای خود را درون حوضچه کلر قرار دهید تا این ماده ضدعفونی‌کننده از انتقال آلودگی‌ها به آب استخر جلوگیری کند.

دوش‌گرفتن

تعریق بدن باعث می‌شود که سطح پوست دارای آلودگی‌های مختلفی باشد؛ به همین علت پیش از ورود به استخر حتماً دوش بگیرید و بدن خود را با شامپو بشویید. همچنین به علت استفاده از مواد فیکس کننده و ماسک‌های مختلف، موهای سر چرب و کثیف می‌شوند پس موهای خود را نیز شست‌وشو دهید.

 استفاده از دمپایی

کف رختکن استخر آلوده به گردوغبار است. به همین دلیل بهتر است در رختکن و محیط‌های داخلی استخر از دمپایی استفاده کنید. در نظر داشته باشید خطر لیز خوردن در محیط استخر وجود دارد؛ زیرا سطح محیط استخر مرطوب است. استفاده از دمپایی می‌تواند این خطر را نیز از بین ببرد.

استفاده از لباس شنا

یکی از نکات و مراقبت‌های بهداشتی در استخرهای بانوان استفاده از لباس شنا متناسب با سایز شما است. باتوجه‌به این که مایو شما خیس می‌شود، در صورت استفاده از لباس غیرمتناسب با سایز خود ممکن است دچار مشکلاتی مانند گرفتگی عضلانی شوید. همچنین درصورتی‌که موهای بلندی دارید از کلاه شنا برای پوشاندن آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از عینک شنا

برای مقابله با باکتری‌ها و میکروب‌های موجود در آب استخر از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده می‌شود. این مواد برای پوست بدن آسیبی ندارند اما ورود آن‌ها به چشم‌ها می‌تواند باعث ایجاد حس سوزش و قرمزی چشم شود. بهترین راه برای مقابله با این مشکلات استفاده از عینک‌های مخصوص شنا است. این عینک‌ها در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند و افراد می‌توانند از آن‌ّ‌ها برای مراقبت از چشم‌ها در استخر استفاده کنند.

رعایت نکات و مراقبت‌های بهداشتی در استخر برای بانوان بسیار مهم است

پس از خروج از استخر چه مراقبت‌های بهداشتی باید انجام دهیم؟

امروزه با پیشرفت امکانات و به‌وجودآمدن پارک‌های آبی و استخرهای متعدد، افراد به‌آسانی می‌توانند به فعالیت‌هایی مانند آب‌درمانی و شنا مشغول شوند. برای تکمیل بهترین تجربه شنا باید به یک سری نکات بهداشتی پس از خروج از استخر توجه داشته باشید. در ادامه با نکات و مراقبت‌های بهداشتی در استخر بانوان آشنا می‌شویم.

شست‌وشوی کامل بدن

پس از خروج از استخر باید بدن خود را به طور کامل شست‌وشو دهید؛ زیرا محیط استخر عمومی است و آلودگی‌های مختلفی در آن وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم با خود شامپوی شخصی به همراه داشته باشید تا مواد موجود در شامپو با پوست شما سازگاری داشته باشد.

استفاده از حوله شخصی

یکی از نکات و مراقبت‌های بهداشتی در استخرهای بانوان به‌همراه‌داشتن حوله شخصی است. حوله‌ها در اثر استفاده مرطوب می‌شوند و همین مسئله می‌تواند آن‌ها را به یک بستر مناسب برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌های مختلف تبدیل کند. با استفاده از یک حوله شخصی تمیز می‌توانید از ورود این آلودگی‌ها به بدن خود جلوگیری کنید.

عدم استفاده از تیغ

استخر یک محیط عمومی است که باید در آن به یک سری نکات توجه داشته باشید. اصلاح موهای زائد بدن در استخر امری ناخوشایند و غیربهداشتی است که می‌تواند موجب انتقال بیماری‌های مختلفی شود. در صورت مشاهده افرادی که از تیغ در استخر استفاده می‌کنند به مسئولین مجموعه اطلاع دهید.

استفاده از کرم مرطوب‌کننده

به دلیل استفاده از مواد ضدعفونی کننده در آب استخر، پوست شما بعد از شنا خشک می‌شود. برای جلوگیری از بروز خشکی پوست و بروز لکه‌های سفیدی در پوست، حتما بعد از خروج از استخر از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از لباس زیر خشک

از جمله نکات در استخرهای بانوان می‌توان به استفاده از لباس زیر خشک استفاده کرد. پس از خروج از استخر بدن خود را کاملا خشک کنید و سپس از یک لباس زیر خشک برای پوشاندن اندام‌های خود استفاده کنید؛ زیرا رطوبت باعث بروز عفونت‌های قارچی در اندام‌های حساس بانوان می‌شود.

نکات نگهداری از استخرهای بانوان

صاحبان مجموعه‌های تفریحات آبی باید نکات و مراقبت‌های بهداشتی در استخرهای بانوان را رعایت کنند. زیرا استفاده از محصولات ضدعفونی‌کننده غیراستاندارد و عدم رسیدگی به بهداشت محیط استخر بانوان می‌تواند باعث بروز بیماری‌های پوستی مختلف در بانوان شود.

برخی از نکات بهداشتی که استخرها باید به آن‌ها توجه داشته باشند عبارتند از:

  • تعویض آب استخر: آب استخر باید به‌صورت دوره‌ای تعویض شود تا سلامت شناگران حفظ شود
  • مواد ضدعفونی‌کننده: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های پوستی و قارچی باید از مواد ضدعفونی‌کننده استاندارد در آب استخر استفاده شود
  • رعایت ظرفیت: حضور افراد بیش از ظرفیت مجاز استخر می‌تواند باعث آلوده‌شدن آب و بالارفتن خطر آسیب‌های جسمانی شود
  • حوضچه کلر: باید در محل ورود و خروج استخر از حوضچه‌های کلر استفاده شود تا افراد پاهای خود را ضدعفونی کنند
  • بررسی وضعیت شناگران: مسئولین استخر باید از ورود افرادی که مبتلا به بیماری‌های ویروسی مانند آنفولانزا هستند به استخر جلوگیری کنند
  • بررسی لباس شناگران: پیش از ورود به استخر باید لباس شناگران مورد بررسی قرار بگیرد، زیرا استفاده از لباس‌های نامتعارف می‌تواند موجب آلودگی آب و بروز بیماری‌ّهای قارچی شود

نکات نگهداری از استخر بانوان هرمزان

هرمزان؛ مجموعه فرهنگی ورزشی مجهز شهرک غرب

هرمزان یک مجموعه فرهنگی ورزشی مجهز در محله شهرک غرب تهران است. این مجموعه سه‌طبقه دارای بخش‌های مختلفی مانند استخر، سالن‌های اسپا و باشگاه بدنسازی در دو بخش آقایان و بانوان است. شما می‌توانید برای دریافت خدمات حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف به مجموعه ما مراجعه کنید.

سؤالات متداول

در صورت خوردن آب استخر چه‌کار کنیم؟

در این زمان باید به سرویس بهداشتی استخر مراجعه کنید و با قرقره‌کردن آب آشامیدنی دهان خود را از مواد ضدعفونی‌کننده پاک کنید.

آیا امکان شنا در استخر در دوران بارداری وجود دارد؟

بله؛ در دوران بارداری نیز می‌توانید به استخر مراجعه کنید. اما در ماه پایانی این دوران باید از حضور در استخر خودداری کنید.

PREVIOUS NEXT

ارسال دیدگاه

مجموعه ورزشی هرمزان

اطلاعات تماس

021-88564646

info@hormozancomplex.com

آدرس مجموعه

شهرک غرب، خیابان پیروزان جنوبی، ورودی برج زرین ، مجموعه ورزشی هرمزان

بالا